השקעה בטוחה ומניבה יותר

אוק 3, 2021 | השקעות | אפס תגובות

השקעה בטוחה ומניבה יותר: השקעה בנדלן בחו"ל

 

אין ספק שתקופה זו שבה הבורסה מתפקדת כרכבת הרים והאינפלציה במשק לא מראה סימנים של עצירה, היא איננה שעתם של החוסכים. לכן אין זה פלא שמרבית החוסכים המעוניינים בהשקעה בטוחה ושמרנית יותר, בוחרים בסופו של דבר באופציה המסורתית, המסוכנת פחות והמניבה יותר: השקעה בנדל"ן בחו"ל.

אנו בספיר ברנובסקי מתמחים בשיווק השקעות נדל"ן מניב בארה"ב. חשוב לציין כי בניגוד לעבר, רוב האנשים אשר רוכשים נדל"ן כיום הם משקיעים פרטיים ממעמד הביניים שהנם כבר פנסיונרים או קרובים לגיל הפרישה. משקיעים אשר אינם חפצים לסכן את דמי הפנסיה שלהם בחשיפה למסחר בניירות ערך.

מאז ומעולם השקעה בנדל"ן מניב נחשבה להשקעה בטוחה ויציבה. אך היות ואצלנו בישראל מחירי הנדל"ן הם גבוהים ביחס לתשואה הנמוכה המתקבלת משכר הדירה, וכיוון ששוק הנדל"ן הישראלי מציע מספר נמוך של הזדמנויות השקעה, הדורשות (בין היתר) הון עצמי גבוה במיוחד – רבים מהמשקיעים לוטשים עיניים אל עבר הנדל"ן בחו"ל. בעיקר אל עבר שוק הנדל"ן בארצות הברית.

סיכון נמוך והזדמנויות לא מבוטלות לתשואות גבוהות

 

לנו בחברת ספיר ברנובסקי חשוב שתדעו כי הרוב המוחלט של מומחי נדל"ן ל-השקעה בנדלן בחו"ל, רואים בהשקעה בנדלן בארהב אפיק השקעה בטוח ויציב עם סיכון נמוך והזדמנויות לא מבוטלות לתשואות פנטסטיות, בעיקר כשמדובר במדינה מערבית מובילה.

על אף הקושי למכור נדל"ן בחיפזון ביחס למניות ומטבעות, בניגוד לשוק ההון, הסיכוי שערכו של הנכס יצלול ב- 50% או יותר כמעט ולא קיים. לבטח שלא בזמן קצר. יותר מכך, הנכס מניב לרוב תשואה חיובית גם במקרים של ירידת מחירים, זאת בשל שכר דירה שמקבל בעל הנכס באופן קבוע ומדי חודש.

נוסף על כך, לנו בחברת ספיר ברנובסקי חשוב גם שתדעו כי אמנם כל השקעת נדל"ן נחשבת להשקעה בטוחה, אך קיימים עדיין הבדלים בין ההשקעות השונות מבחינת רמת הביטחון. הניסיון מלמד שלא בהכרח כל השקעה בנדלן בחול מסווגת כעסקה מוצלחת.

האפשרות לגשת ולראות את הנכס באופן פיזי

 

אחת מהנחות המוצא השגויות היא כי נדל"ן ישראלי נחשב להשקעה בטוחה יותר בהשוואה לנדל"ן בחו"ל. הבסיס להנחה השגויה הזו היא כי בארץ ניתן לגשת אל הנכס באופן פיזי. הטעות נעוצה בפתגם העתיק ש"אין כמו מראה עיניים". העניין הוא שלא תמיד יכול מראה העין ללמד הרבה או בכלל, וניתן לבצע עסקה מעולה, זאת מבלי לבקר בנכס, או לחלופין לבצע עסקה גרועה במיוחד במרחק קצרצר מהבית.

כיום עומדים לרשות המשקיעים מגוון כלים לבדיקת הפרמטרים החשובים באמת בעסקה מרחוק וביתר קלות בהשוואה לעבר, אומרים המומחים מבית ספיר ברנובסקי, כמו בדיקת נתוניו של מוכר הנכס, תוך העדפת חברה רשומה על פני מוכר פרטי אלמוני ובלתי מוכר, וכן בדיקה שהעסקה מאושרת על ידי מוסדות בנקאיים ומגמת שוק הנדל"ן באזור שבו שוכן הנכס המועמד לרכישה, כל אלו בנוסף לתהליכים והגנות משפטיות המבטיחות את הרכישה גם כשמדובר במרחק רב מהנכס.

0 תגובות

שלח תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *